Terminale płatnicze stanowią nieodłączny element każdego przedsiębiorstwa w dzisiejszych czasach, kiedy płatności bezgotówkowe zyskują coraz większą popularność. Z artykułu dowiesz się, jakie korzyści dla przedsiębiorcy wynikają z  posiadania terminala płatniczego, jaki rodzaj urządzanie wybrać w zależności od prowadzonej działalności oraz  korzyści daje integracja z systemem kasowym lub kasą fiskalną.

1. Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien posiadać terminal płatniczy?

W dobie cyfrowej rewolucji i zmian w sposobie dokonywania płatności, terminale stają się kluczowym elementem każdej działalności komercyjnej. Przyzwyczajeni do szybkości i wygody, konsumenci preferują płatności kartą lub telefonem. Dostosowanie się do ich oczekiwań, przez wdrożenie terminala płatniczego, nie tylko zwiększa konkurencyjność przedsiębiorstwa, ale i ułatwia klientom dokonywanie transakcji, co może wpłynąć na wzrost lojalności i częstotliwości ich zakupów.

Badanie przeprowadzone przez Fiserv Polska S.A. (właściciela marki PolCard), którego efektem jest raport „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, wyraźnie pokazuje rosnące znaczenie płatności bezgotówkowych wśród małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Zgodnie z danymi, co czwarte badane MŚP z terminalami płatniczymi w swojej działalności deklaruje, że płatności bezgotówkowe stanowią ponad 75% wszystkich transakcji. Dane te podkreślają, że płatności elektroniczne stają się preferowanym sposobem rozliczeń zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów.

2. Rodzaje terminali płatniczych – który wybrać dla swojej działalności?

Żyjemy w czasach, które niewątpliwie można nazwać erą płatności elektronicznych. Klient, wchodząc do Twojego sklepu czy punktu usługowego, oczekuje możliwości płacenia kartą lub telefonem. Wachlarz terminali płatniczych oferowanych na rynku jest szeroki i każdy przedsiębiorca znajdzie model dopasowany do specyfiki swojego biznesu. Dwoma głównymi kategoriami  urządzeń są terminale stacjonarne, idealne dla punktów w których płatności odbywa się przy stanowisku kasowym, oraz mobilne, które rekomendowane są  w usługach z dojazdem do klienta, jak np. gastronomia (dowozy) lub taxi.

Warto również zapoznać się z terminalami aplikacyjnymi (np. PolCard Go), które pozwalają zamienić smartfony i tablety w przenośne urządzenia umożliwiające przyjmowanie płatności bezgotówkowych.

Opis poszczególnych kategorii urządzeń dostępny jest na stronie terminale PolCard.

3. Poznaj dodatkowe korzyści z terminali w firmie

Integrując terminal z systemem kasowym lub kasą fiskalną przyspieszasz obsługę klienta. Eliminujesz również potrzebę ręcznego wprowadzania kwoty na terminalu,

Co ważne, współczesne terminale płatnicze oferują dodatkowe usługi, które sprawdzają się w różnych branżach. Przykładowo, w sklepie spożywczym klienci mają możliwość doładowania telefonów lub wypłaty gotówki za pomocą terminali płatniczych, a w hotelach użyteczną funkcją może okazać się DCC, czyli obsługa transakcji w walucie karty, co na pewno docenią zagraniczni goście.

4. Odbierz terminal płatniczy za 0 zł

Jeśli prowadzisz małą lub średnią firmę, która przez ostatni rok nie akceptowała płatności kartą (brak umowy z agentem rozliczeniowym), warto zainteresować się Programem Polska Bezgotówkowa, w ramach którego przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z instalacją i obsługą terminala płatniczego przez okres 12 miesięcy lub do osiągnięcia w tym czasie obrotu w wysokości 100 tys. zł.

Dzięki terminalom płatniczym nie tylko ułatwisz i przyspieszysz obsługę płatności, ale także zwiększysz liczbę transakcji oraz ich średnią wartość. Pamiętajmy, że wybór terminala ma również wpływ na wygodę klienta, a co za tym idzie – na przyszłość naszego biznesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj