Żeby zdobyć jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej Google, potrzeba regularnie stosować wiele działań: tworzyć wartościowy content, zatroszczyć się o optymalizację SEO i prowadzić skuteczny link buliding. Tylko wtedy mamy szansę, że nasza witryna rzeczywiście dotrze do klientów i zostanie dobrze oceniona przez algorytmy Google. Dowiedzmy się wszystkiego, co istotne o wspomnianych zagadnieniach.

Treść jest kluczowa – niezmiennie!

Technologia rozwija się w zawrotnym tempie, roboty śmielej wkraczają do naszego życia, a media społecznościowe zastępują inne kanały komunikacji, ale mimo tych wszystkich zmian jedno pozostaje niezmienne – dobra treść zawsze się obroni i zapewni korzyści. Przygotowana porządnie, z uwzględnieniem słów kluczowych, ale przede wszystkim zapewniająca użytkownikom wartościowe, pomocne teksty ma niebagatelny wpływ na wysokie miejsce w Google. 

Najważniejsze, aby treść trafiała do odbiorcy, zapewniając odpowiedź na pytania i wątpliwości internautów. Są one promowane przez algorytmy Google, co poprawia pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Jak widać, opłaca się tworzyć wartościowe treści, bo nie tylko zyskujemy w oczach klientów, ale i algorytmów, które właśnie taki content nagradzają!

Najważniejsze działania optymalizacyjne. Oto one!

Jednak nawet najlepsza treść musi zostać odpowiednio zoptymalizowana. 

  • Zatroszczmy się przede wszystkim o właściwe frazy kluczowe, na jakie będziemy pozycjonować swoją witrynę. Trzeba też pamiętać, by nie były zbyt ogólne, gdyż panuje na nie duża konkurencja i ciężko się przebić ze swoim przekazem. Podejdźmy do tego zadania w sposób maksymalnie taktyczny, dobierając frazy niszowe, z tak zwanego długiego ogona (long tail). Nie tylko zawierają więcej słów, są bardziej szczegółowe i specyficzne. 
  • Optymalizacja to również wiele innych zadań, między innymi wprowadzenie tagów title oraz meta description. To treści wyświetlające się w wynikach wyszukiwania. Liczą się tu zarówno słów kluczowe, jak i właściwa organizacja tekstu. Musi być odpowiednio długi, ale nie za bardzo, żeby tytuł i opis nie zostały np. ucięte w połowie. 
  • Poza tym treść powinna mieć prawidłową strukturę – mowa tu zwłaszcza o tytule, nagłówkach (H1 – H6) i zagęszczeniu słów kluczowych. Dla robotów wyszukiwarek istotne są też takie parametry, jak wypunktowania, wyróżnienia i wylistowanie tekstu, długość poszczególnych akapitów. 
  • Co jest dodatkowo ważne? Zdecydowanie tworzenie przyjaznych adresów URL o prostej strukturze, takich, aby odzwierciedlały treści na danej podstronie. Nie można też zapomnieć (a wiele osób zapomina!) o dodaniu odpowiednich tytułów oraz opisów alternatywnych do grafik, ponieważ roboty Google nie widzą obrazu, dlatego posługują się tym, co zamieścimy w opisie. 

Link building – co to takiego?

Jak wspomnieliśmy, obowiązkowo należy tworzyć wartościowe treści i umiejętnie – zgodnie z zasadami – je optymalizować. Inne niezwykle istotne działania wiążą się z linkowaniem. To jedno z ważnych działań, które wpływa na lepszą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. W branży SEO linkowanie określa się jako link buliding, czyli proces zdobywania linków do własnej strony internetowej, w czym pomaga wiele różnych technik. W zdecydowanej większości stosowane są działania w zakresie dystrybucji treści w formie wpisów gościnnych czy artykułów sponsorowanych. Inne popularne działania sprowadzają się do marketingu szeptanego, tj. umieszczanie komentarzy w różnych miejscach: blogach, portalach itp. 

Oczywiście, na pozycjonowanie składają się też inne istotne działania (np. dane strukturalne, responsywność strony, szybkość ładowania, certyfikat SSL), ale omówione w artykule są zdecydowanie najważniejsze. Stanowią bowiem podstawę dobrej optymalizacji. Musimy o tym pamiętać. Więcej na ten temat znajdziesz pod adresem https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/42/podstawy-optymalizacji-stron-internetowych-pod-seo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj